Važiuodamas automobiliu per grūsčių kamuojamą Vilnių mąsčiau apie tai, kaip bandoma riboti mano laisvę. Pavyzdžiui, kelių eismo taisyklės. Kodėl kažkas man gali nurodyti, kokiu greičiu turiu važiuoti? Dar daugiau, nurodo net tai, jog yra gatvių,  į kurias neleidžia man įsukti, yra daug vietų, kur neleidžia sustoti ir palikti automobilio. Nors tik aš pats juk geriausiai žinau, kur man patogiausia sustoti, laikyti automobilį. Neteisinga, kai kažkas įveda apribojimus ir dar baudžia, jei nesilaikau taisyklių.

Ne, aš tikrai ne prieš taisykles kaip tokias ir puikiai suprantu, kad tose valstybėse, kur kelių eismas yra reguliuojamas, kur sutarta dėl  eismą reguliuojančių ženklų, avarijų būna kur kas mažiau. Tai reiškia, kad kur kas mažiau žmonių žūsta ar yra sužeidžiami kelyje. Tačiau ar tai tikrai pakankama priežastis įvesti visiems privalomas kelių eismo taisykles ir bausti už jų nesilaikymą? Gal pakaktų mokyti savo pavyzdžių. Pavyzdžiui,   Premjeras, kuris visuomet važiuoja saugiai, galėtų būti autoritetas kitiems. Kitas dalykas – turėtume rimtai iškelti klausimas – kas svarbiau, ar kelių eismo taisyklės ar vairuotojų sveikas gyvenimo būdas? Mes, vairuotojai, pernelyg daug laiko praleidžiame už vairo. Žinau, kad yra tokių vairuotojų, kurie ignoruoja grūdinimąsi bei veganišką mitybą. Štai jie ir yra didžiausia grėsmė visuomenei. Turėtume pakeisti automobilio teisių įsigijimo tvarką. Nėra jokio reikalo aiškintis, ar žmogus moka kelių eismo taisykles – negalime jų primesti laisvam žmogui. Nevalia aiškintis, ar žmogus sugeba valdyti automobilį, nes niekas negali nurodyti kitam, kaip dera važiuoti. Jei kažkas pageidauja judėti atbulomis ar zigzagais, tai pamatinė vairuotojo teisė. Regitroje pakaktų gauti pažymą, kad žmogus susipažino su Sveikuolių judėjimo tradicijomis, yra įšokęs į eketę.

Sakote, kad vairuotojas ne tik gali pats susižeisti, žūti, bet ir kelia grėsmę aplinkiniams? Tačiau nepamirškite, jei mes prievartausime visus vairuotojus mokėti kelių eismo taisykles ir jų laikytis kelyje, tai kils didžiulis pasipriešinimas. Tikėtina, kad atsiras grupelės vairuotojų, kurios ignoruos valstybinius kelius ir Regitrą. Jos rinksis kur nors laukuose ar miškuose ir važinės be jokių taisyklių. Taip jie kels didžiulį pavojų sau – ar mes to norime?

Nepamirškime, kad egzistuoja nemažai mokslinių tyrimų, kurie rodo, kad ne visada, kai vairuotojas nesilaiko taisyklių, jis padaro avariją. Be to yra ištirti XVIII amžiaus duomenys ir padaryta autoritetinga išvada, kad anuomet nė vienas žmogus nesilaikė kelių eismo taisyklių. Kodėl norima suniekinti mūsų protėvių išmintį? Jei mūsų pro-pro-pro-proseneliai apsiėjo be reguliuojančių kelio ženklų, kodėl mes prastesni?

Et, grūstis kelyje baigėsi ir ramiai parvažiavau namo. Nespėjau parašyti  Laisvės kelyje manifesto. Bandysiu Seime suorganizuoti konferenciją šia tema, Surinksiu laisvės šalininkus ir mes visiems įrodysime, kad tie, kurie reikalauja laikytis kelių eismo taisyklių, yra tarptautinių automobilių gamintojų koncernų marionetės.